De wereld digitaliseert in hoog tempo. Klanten en partners verwachten steeds vaker dat ze 24×7 zaken met u kunnen doen. Medewerkers verwachten betere ondersteuning bij hun werk. Digitalisering biedt prachtige kansen om uw organisatie verder te laten groeien. Om meer markten en klanten te bereiken. Er zijn echter ook uitdagingen.

Digitale dienstverlening is fundamenteel anders omdat uw klanten en partners direct door een systeem geholpen worden. Op steeds meer, en constant vernieuwende apparaten. De interactie van mens tot mens neemt af, en dat vraagt om een ontwerp voor deze dienstverlening waarbij gebruikersbeleving centraal staat.

Uitdagingen bij digitale diensten

Herkent u zich in de onderstaande vragen?

  • welke bestaande producten en diensten kan ik digitaal aanbieden? Of uitbreiden met digitale elementen?
  • hoe (her)ontwerp ik producten en diensten zodat self-service makkelijk wordt? En als er toch iets misgaat, hoe kan de gebruiker dit zelf herstellen?
  • hoe richt ik mijn diensten omni-channel in? Welke diensten zijn hiervoor geschikt?
  • hoe maak ik producten en diensten 24×7 beschikbaar terwijl mijn achterliggende organisatie alleen tijdens kantoortijden werkt?
  • welke (digitale) middelen moet ik inzetten om invulling te geven aan de merkidentiteit van mijn organisatie?
  • hoe gaan onze bestaande back-office applicaties digitale self-service ondersteunen? Hoe innoveer ik met behoud van mijn bestaande applicaties en IT-leveranciers?

Wij helpen u met een systematisch proces om digitale diensten te ontwerpen, uit te bouwen en tot wasdom te laten komen. Een proces waarin u gedisciplineerd en vroeg bij klanten uw visie verifieert, waarbij u snel ontdekt of uw (dienst)visie wel aansluit bij problemen van klanten en waarbij u ziet of uw diensten maakbaar zijn, en hoe ze opgezet kunnen worden.

Waarom is het waardevol?

Het is waardevol omdat

  • de beleving van uw klant en eindgebruikers centraal komt te staan
  • we uw ideeën in een helder nieuw licht zetten
  • u inzicht krijgt in nuttige vervolgstappen
  • uw productidee tot een toetsbaar prototype wordt omgevormd
  • uw ideeën in iedere iteratie marktwaardiger worden

Wij houden niet op bij het dienstontwerp zelf. We helpen – indien nodig – ook om uw business model aan te passen en een sales-, marketing- en IT-rationalisatieroadmap op te stellen waarmee u optimaal digitaliseert. Zodat de gebruikerstevredenheid van uw klanten, partners en medewerkers toeneemt. Wij zoomen heel selectief in op uw situatie, en maken een ontwerp op maat. Vervolgens begeleiden we de ontwikkeling en ondersteunen we bij de lancering van uw digitale dienst of product.

Wat doen we concreet?

Afhankelijk van uw behoeften

  • ontwerpen we de customer journey
  • stellen we de hypotheses in uw ideeën vast en maken ze meetbaar
  • ontwikkelen we gezamenlijk een business model
  • brengen we u dichter bij uw markt
  • helpen we oplossingspatronen vinden en toepassen
  • brengen we technologiekennis in

Ondertussen leren we u om (stukken van) deze praktische methode zelfstanding toe te passen. Lees ook wat andere klanten eraan hebben gehad.

Voor wie en wanneer?

Voor productmanagers, intrapreneurs en informatiemanagers die

  • de slag van ideeën naar concrete resultaten moeten maken
  • hun product of dienst moeilijk succesvol krijgen in de markt
  • kleinschalige hands-on innovatie willen inzetten zonder poespas
  • een methode zoeken die wel succes brengt
  • een hoge snelheid naar de markt willen maken